tiistai 2. helmikuuta 2010

out at the pictures

Mun usko elämän hyvyyteen on jälleen palautunut. A Single Man tulee Suomen teattereihin 5.3.2010! Olin niin varma että sitä ei täällä nähdä, mutta kerrankin ihanaa olla väärässä. Oon odottanut tän näkemistä siitä lähtien kun siitä kuulin. Oikeesti, Tom Ford, Julianne Moore, Matthew Goode, Colin Firth ja Nicholas Hoult yhdessä on aika päräyttävä yhdistelmä. Lisätään vielä Abel Korzeniowskin täydellinen musiikki (en voi USKOA että se ei saanu Oscar-ehdokkuuta...) niin on kasassa on vähintäänkin must-see. Vaikka en ookkaan itse leffaa vielä nähnyt (koska sitä ei ei oo löytynyt netistä....) niin oon älyttömän ilonen että Colin Firth sai ehdokkuuden parhaasta miespääosasta.

Kaikki Oscar-ehdokkuudet ilmoitettiin tänään, ja oon ihan tyytyväinen. Jäi kyllä harmittamaan ettei Melanie Laurent saanut ehdokkuutta Inglourious Basterdsista, vaikka totta puhuen osasin vähän niin odottaakin. Vielä suolana haavoihin Penélope Cruz on ehdolla Ninestä... No eipä voi mitään, onneks Christoph Waltz sai sentään ansaitsemansa Hans Landan roolista. Oon myös erittäin tyytyväinen että Kathryn Bigelown The Hurt Locker sai kaikki tärkeät ehdokkuudet, on nimittäin niin hyvä leffa etten voi tarpeeksi suositella. Tosin kiitos Finnkinon se pyörii vain kerran päivässä ja joko keskipäivällä tai lähempänä keskiyötä.


En kyllä ihan tajua miksi District 9 on kilpailussa parhaan elokuvan pystistä. Olihan se ihan ok, mutta pliis. Loppuosa oli pelkkää actionräiskintää mikä vei kaiken huomion siltä mahdolliselta poliittiselta viestiltä. Pelkään pahoin että Avatar voittaa kyseisen tittelin, mikä kyllä lievästi vituttaisi. En ole vielä itse nähnyt elokuvaa, joten ei ehkä pitäisi arvostella, mutta tiedän juonen ja se ei todellakaan ole Oscar-materiaalia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti